Comunicat / Nota de premsa

El Ball de Bastons de Montblanc ha completat, després d’uns mesos de debat intern, una remodelació profunda que convertirà l’entitat en una colla bastonera mixta d’homes i dones. L’assemblea de l’entitat el 28 de juny de l’any passat va decidir que l’associació havia de canviar el model actual de la colla. Uns mesos després, també en assemblea, es van aprovar uns nous estatuts així com un nou reglament de règim intern, on destaquen diversos canvis.

El Ball de Bastons de Montblanc esdevé una colla mixta. L’entrada de nenes i nens a la colla infantil no tindrà límit, excepte l’edat. Aquesta etapa és dels 7 als 13 anys. A partir dels 14, els membres de la colla infantil passaran a formar part de la colla gran. D’aquesta manera es garanteix la continuïtat de la colla i es potencia la formació al món bastoner des de petits.

Qualsevol altra persona interessada a formar part directament de la colla gran de l’entitat, sigui home o dona, podrà sol·licitar-ne la incorporació, i serà a partir de les sol·licitud rebudes quan l’assemblea decidirà, en relació a la situació de la colla en aquell moment, és a dir, en relació a les baixes de la colla, entre altres, la incorporació de nous membres respectant sempre l’ordre de sol·licitud.

Altres punts destacables que es van debatre a l’assemblea van ser la quantia de quota als socis de l’entitat, el vestuari de les actuacions i el règim de sancions, entre altres.

El Ball de Bastons de Montblanc és una entitat històrica amb una llarga tradició. Creiem que ho hem fet de la millor manera: fent un debat profund amb tots els membres de l’entitat, sense pressa i amb molta serenor. Aquest procés ha servit per revisar l’entitat, millorar-la i adaptar-la al segle XXI. Volem ser una entitat oberta i integradora, però també volem que la colla tingui futur, i apostar per la colla infantil és apostar per tenir un futur assegurat. Som una entitat formada per gent jove que té ganes de tirar endavant i mantenir la tradició bastonera a la vila.