bastons cat-xin

VIATGE A HANGZHOU

Hem picat a la Xina!

El Ball de Bastons de Montblanc vam participar els dies 2, 3, 4, 5 i 6 d’octubre a la World Leisure Expo 2011 que es va celebrar a la ciutat xinesa de Hangzhou, a 180 km de Xangai. Una visita màgica a un país amb més de cinc mil anys d’història, un país increible i que ens va donar moments espectaculars.

Ja el primer dia els bastoners no van aturar-se ni un moment a l’hotel Beau Side de Hangzhou i vam anar a donar un volt pels mercats i carrers del sud-est de la capital de Zhejiang. Tot era meravellós i diferent, vibrant i encisador. Acte seguit, vam desplaçar-nos al Hall del Pavelló central de la World Leisure Expo 2011 on vam fer una actuació sense precedents, en un escenari imponent i davant d’una multitud ingent de xinesos encuriosits. La primera nit a la República Popular de la Xina ens va deixar també molts moments divertits amb les extremes diferències culturals que hi ha entre els catalans i els xinesos.

Imatges del viatge del Ball de Bastons de Montblanc a Hangzhou (Rep. Pop. Xina)

Amb l’ànim de voler aprofitar al màxim tots els segons d’aquell viatge, vam preparar-nos un reguitzell de sortides. Així, vam tenir un espai de relaxament espiritual al complex de temples budistes de Lingyin, ens vam relaxar en una barca navegant per l’impressionant West Lake de Hangzhou, vam immiscuir-se en la cultura xinesa amb l’estada als grans magatzems de roba típics del sud-est asiàtic. També vam interessar-nos per la part més turística de la capital de Zhejiang amb la visita al carrer de Hefang Jie, on pot apreciar-se la vitalitat d’aquesta ciutat proturística que arriba als sis milions d’habitants, i vam arribar-nos fins a la famosa Pagoda de Liuhe on al capdamunt de la torre s’albirava una imponent vista del riu Qiangtang i fins a la tomba de l’heroi xinès el General Yue Fei.

L’actuació més impactant va ser a la riba del llac, on vam tenir l’oportunitat de picar en un macroescenari. A més, allí vam tenir la inesperada visita del periodista i corresponsal de TV3 a la Xina, Sergi Vicente, qui va passar una agradable vetllada amb tots nosaltres. També vam tenir l’honor de compartir un dinar amb el vicepresident de l’Organització de la World Leisure Expo en un tradicional àpat xinès del que en vam sortir més o menys ben parats. Per últim donar les gràcies en primer lloc al Chase Fong per la seva paciència mostrada envers nosaltres i al director del Beau Side per la inqüestionable ajuda organitzativa. Al batallón! (Podeu veure imatges a l’apartat MULTIMÈDIA d’aquest web)

El ball de bastons que ha arribat més lluny; de Montblanc a la Xina!!